ضرب المثل های رنگی برای کودکان

۷۰۰ هزار مجموعه فرهنگی تحت حمایت بنیاد علوی هستند
25 اسفند 1399
ضرورت استفاده موثر از فضای مجازی برای آموزش زبان فارسی در جهان
25 اسفند 1399
نمایش همه

به گزارش خبرگزاری طراحان سرو به نقل از مهر، ضرب المثل‌ها گزیده‌ای از فرهنگ و ادب و برشی از میراث نامحسوس ارزشمند هر تمدن است که پیام‌های زیبا و درس‌های زندگی سازی را در خود نهفته دارند. به جهت غنای گنجینه محتوایی و لغوی کودک و انس با فرهنگ و ادب فارسی، همچنین ارتباط معنوی با ریشه‌های هویتی کودک، لازم است ضرب المثل‌ها را با روش‌های مناسب و مؤثر، به آنان آموخت.

در همین راستا و در آستانه نوروز، مجموعه ۴ جلدی ضرب المثل‌های رنگی به ابتکار «غلامرضا بهری» و تصویرگری «نرجس صابری» از سوی انتشارات کتاب جمکران روانه بازار شد. مجموعه‌ای جذاب که همزمان با سرگرمی و همراه با متون مختصر و گرافیکی، کودک با ضرب المثل‌ها و معنی و مفهوم آنها آشنا می‌شود.

در بخشی از کتاب در شرح ضرب المثل «یک کشتی و دو کشتی‌بان» آمده است: «هر جایی باید فقط یک رئیس داشته باشد. اگر جایی دوتا رئیس داشته باشد بی‌‎نظمی می‌شود. مثلاً اگر یک لشگر دوتا فرمانده داشته باشد سربازان نمی‌فهمند که باید به حرف کدام یکی از «ها گوش بدهند.»

مجموعه ۴ جلدی ضرب المثل‌های رنگی از سوی انتشارات کتاب جمکران، هدیه و سرگرمی آموزنده و جذابی ویژه نوروز کرونایی خواهد بود.