کشورهای اسلامی در منطقه باید از تفکر امام خمینی استفاده کنند

زمان برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
16 بهمن 1402
جهت دهی به مناسبات علمی بین المللی در دانشگاه خوارزمی
16 بهمن 1402
نمایش همه

حجت‌الاسلام اشفاق وحیدی نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا طی پیامی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی ره تحقق وعده الهی و دهه مبارکه فجر طلیعه آن است.

وی انقلاب اسلامی ایران را الگوی همه نهضت‌های آزادی بخش جهان دانسته و بر تبیین دستاوردهای نظام اسلامی که منبع الهام بخش برای ملت‌های مظلوم و عدالتخواه جهان است، تاکید کردند.

حجت الاسلام وحیدی به فرا رسیدن ۴۵ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت دهه فجر و نقش حضرت امام راحل اشاره کرد و افزود: باید جوانان ملت اسلامی در جریان حوادث نظام جمهوری اسلامی و اندیشه‌های والای خمینی کبیر قرار بگیرند.

امام جمعه ملبورن ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را الگوی بارز استقامت در برابر تحریم‌های یکجانبه و دشمنی استکبار جهانی دانست و گفت: فشارهای معیشتی و اقتصادی و مشکلات اجتماعی نباید ملت‌ها را ناامید کند و جلو رشد نظام مردم سالاری را بگیرد.

حجت‌الاسلام اشفاق وحیدی در پایان فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت و دولت ایران و دوستداران انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در اقصی نقاط جهان تبریک گفت.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا با اشاره به مجاهدت‌های حضرت امام خمینی (ره) در راستای رشد فکری و اندیشه مسلمانان در جهان اسلام، گفت: نظریه‌ها و اندیشه‌های امام راحل درباره وحدت جهان اسلام، بیداری در مقابل دشمنان مشترک، همیاری با مستضعفین و برائت از تفرقه باید سرلوحه ملت‌ها و حاکمان آنان قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی در منطقه باید از تفکر امام خمینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی در راستای مقابله با توطئه‌های غرب و رفع مشکلات پیش روی خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل رهبری واقعی برای مسلمانان جهان بودند، خاطر نشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با پیروی از احکام دین مبین اسلام و بهره گیری از آموزه‌ها و تعلیمات قرآن مجید و منویات پیامبر اعظم (ص)، در شکست و نابود کردن نظام دیکتاتوری و یزید زمان خود موفق بودند.