معرفی۱۰۰عنوان پرفروش در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

بزرگداشت روز جهانی موزه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
25 اردیبهشت 1402
مهم‌ترین موضوع در معماری «فرهنگ» مردم است
17 خرداد 1402
نمایش همه

سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۳۰ اردیبهشت‌ماه، به کار خود پایان داد. در این رویداد، سه‌هزار عرضه‌کننده حضور پیدا کردند که از این تعداد ۲۰۰ کتاب‌فروش، ۱۰۰ ناشر خارجی و دوهزار و ۷۰۰ ناشر داخلی در بخش حضوری و مجازی حضور داشتند.

طبق آخرین آماری که علی رمضانی، سخنگوی سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، اعلام کرد، تا ساعت ۲۱ روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه، در بخش حضوری ۲۲۵ میلیارد تومان خرید به ثبت رسیده که ۱۶۰ میلیارد آن از طریق کارت‌خوان‌های رسمی و ۶۵ میلیارد از طریق کارت به کارت، فروش نقدی و… برآورد شده است.

به‌گفته سخنگوی سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران؛ در بخش مجازی نیز ۱۱۴ میلیارد تومان فروش به ثبت رسیده که از این میزان، ۹۵ میلیارد تومان برای ناشران و ۱۹ میلیارد تومان برای کتابفروشان است، در مجموع ۳۳۹ میلیارد تومان فروش برای نمایشگاه به ثبت رسیده است و بیش از یک میلیون نسخه کتاب فروخته شده است.

در نمایشگاه کتاب امسال ناشران از میزان فروش خود رضایت نسبی داشتند؛ میزان فروشی که البته باید با در نظر گرفتن میزان تورم در قیمت کتاب و افزایش آن از نمایشگاه سال گذشته تا امروز سنجیده و بررسی شود.

انتخاب نوع آثار و کتاب‌های پرمخاطب در نمایشگاه کتاب می‌تواند معیاری برای سنجش ذائقه مخاطب باشد اما در نمایشگاه امسال کدام کتاب‌ها شانس این را داشتند که بیشتر در سبد مخاطبان قرار گیرند. در ادامه این گزارش نگاهی به عناوین پرفروش ۱۱ انتشارات مختلف داشته ایم که شامل ۱۰۰ عنوان کتاب می‌شود.

مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

انتشارات سوره مهر

انتشارات سوره مهر امسال و در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با ۱۰۱۹ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حضور داشت که از این تعداد ۱۱۸ عنوان چاپ اول بوده و برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب عرضه شدند. اما عناوین پرفروش این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شامل کتاب‌هایی از جمله «مهاجر سرزمین آفتاب» نوشته حمید حسام و مسعود امیرخانی؛ «آبنبات هل دار» و «آبنبات نارگیلی» نوشته مهرداد صدقی؛ سه مجموعه شعر «وجود»، «اکنون» و «گریه های امپراتور» سروده فاضل نظری و کتاب «خاطرات سفیر» نوشته نیلوفر شادمهری از جمله عناوین پرفروش این انتشارات در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بودند.

انتشارات انقلاب اسلامی

کتاب «خون آورد؛ کتاب «خون‌آورد؛ مشروح گفتگوی سه جانبه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و مرحوم دکتر علی شریعتی در سال ۱۳۵۵ و همزمان با تاسوعای حسینی درباره‌ی قیام و انقلاب امام حسین (ع) است.»، «خون دلی که لعل شد؛ شامل خاطرات حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از زندان‌ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی»؛ «حقیقت عظیم؛ مجموع بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) درباره حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) از ۱۳۵۱ هجری شمسی»، «جهاد تبیین نوشته حجت الاسلام سعید صلح میرزایی»، «همرزمان حسین، شامل ده گفتار از حضرت آیت الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم (علیهم‌السّلام)»، «روش تحلیل سیاسی»، «تفسیر سوره منافقون»، «مجموعه سه جلدی شرح نهج البلاغه»، «تفسیر سوره صف» و «زندگی اینجاست‌» کوتاهه‌هایی از زندگی حضرت آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای (ره)، ۱۰ عنوان پرفروش انتشارات انقلاب اسلامی در طول ۱۱ روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند.

همچنین در بخش مجازی در نمایشگاه مجازی نیز، کتاب‌های «خون دلی که لعل شد»، «همرزمان حسین (ع)»، «تفسیر سوره‌ی حمد»، «تفسیر سوره‌ی حشر»، و «تفسیر سوره جمعه» پرفروش‌ترین عناوین انتشارات انقلاب اسلامی بوده است.